Kindertandheelkunde

Kindertandheelkunde

Een goed begin is het halve werk!
Het advies is om uw kind vanaf de zesde maand mee te nemen naar de tandarts wanneer u zelf voor controle gaat. Op deze leeftijd is een behandeling meestal nog niet nodig, de tandarts zal u vooral adviezen en voorlichting geven. Wanneer u het gebit van uw kind vervolgens ieder half jaar laat controleren kunnen eventuele problemen op tijd worden gesignaleerd en worden aangepakt.

Voordelen om uw kind al op jonge leeftijd mee te nemen:

Wanneer u uw kind al op een jonge leeftijd meeneemt naar de tandarts genieten u en uw kind van vele voordelen:

  • Eventuele problemen worden op tijd gesignaleerd en aangepakt, zo bent u uitgebreide behandelingen voor.
  • U kunt een poetsinstructie aanvragen zodat u het melkgebit van uw kind al vanaf het eerste tandje goed kunt verzorgen.
  • Uw kind kan alvast wennen aan de tandartsstoel, de witte jassen en de tandarts. Hierdoor wordt tandartsangst voorkomen
Praktijk sfeerbeeld

In de media komt het regelmatig aan bod; het melkgebit is er vaak slecht aan toe.

Veel mensen denken dat het melkgebit niet goed verzorgd hoeft te worden; het wordt immers toch vervangen door een blijvend, volwassen gebit. Daarbij vinden kinderen tandenpoetsen niet altijd leuk en hebben ouders geen zin om de strijd iedere dag aan te gaan. Ook spelen de huidige voedingsgewoonten hierbij een rol, kinderen krijgen steeds vaker de hele dag door frisdrank en snoepgoed.

Het klinkt allemaal zo vanzelfsprekend en we willen allemaal het beste voor ons kind. Toch liegen de cijfers van kinderen met een slecht gebit er niet om en zijn de gevolgen voor de toekomst enorm.

Praktijk sfeerbeeld

Waarom is een goede verzorging van het melkgebit zo belangrijk?

U wilt voorkomen dat uw kind pijn heeft aan tanden, kiezen of het tandvlees tijdens het praten, eten of zelfs constant. Toch is een gaatje in de kiezen zo ontstaan. En als er door verwaarlozing tanden of kiezen getrokken moeten worden, kan uw kind naast pijn ook problemen krijgen met kauwen. Een slecht gebit zorgt voor veel ongemakken en heeft weldegelijk invloed op het blijvend, volwassen gebit. Namelijk:

  • Het vroegtijdig verloren gaan van melktanden of -kiezen (doordat deze bijvoorbeeld getrokken moeten worden) kan tot ruimteproblemen of scheefstand van blijvende, volwassen tanden en kiezen leiden.
  • Ontstekingen aan het melkgebit kunnen overgaan op het blijvend, volwassen gebit.
  • Gaatjes in melktanden of kiezen kunnen de al aanwezige blijvende, volwassen tanden en kiezen aantasten.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk Giekerkstraat? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:30 | 13:00 - 20:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Giekerkstraat 69
Tilburg 5043 MX
Route

Patiëntervaringen

2255 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Zeer professioneel

Ik ben goed geholpen een zeer goed behandeld. En ben weer goed geïnformeerd hoe mijn gebit er voor staat. Dus toppie.

Pijn; start Wortelkanaalbehandeling perfect gedaan

Tandartsen; ben daar zo bang voor. Weken lang blijven lopen met pijn. Toch eindelijk contact opgenomen en snel geholpen. Super aardig; behulpzaam; extra verdoving en de pijn was meteen weg. Binnekort terug om het af te maken. De angst voor de tandarts is weer weg ook!

10

Top

Vriendelijk, professioneel en geruststellend.

Vanaf het eerste moment voelde ik me op mijn gemak. Bishara is professioneel, vriendelijk en neemt de tijd om vragen te beantwoorden. De behandeling verliep soepel en ze zorgt voor een ontspannen sfeer. Het is fijn om een tandarts te hebben die niet alleen vakbekwaam is, maar ook oprechte aandacht heeft voor haar patiënten. Ik kan haar van harte aanbevelen.

Altijd correct, met afspraken en vriendelijk

Prima tandartsenpraktijk

+

+

oké

Deze keer wel op tijd, goed geholpen, vriendelijke mensen.

Top

Tand afgebroken . Kom dezelfde dag nog geholpen worden.

prima

Zeer rustig en proffesioneel een wortelkanaal behandeling gehad.

Prima

Mijn tandarts is met zwangerschapsverlof. Prima vervangster. Fijne snelle controle, aardige tandarts en assistente

Uitskekend

Perfect

GOED GEHOLPEN

VRIENDELIJKE TANDARTS EN GAF GOEDE UITLEG WAT HIJ GING DOEN, MAAR WEET NIET MEER WAT ZIJN NAAM IS

Heel professioneel

Ze nemen de tijd om zijn werkt goed te doen en zijn erg lief

Vriendelijk en kundig personeel, informatieverstrekking mag beter.

Tandartsassistente was heel aardig en heeft veel goed uitgelegd. Tandarts was ook erg vriendelijk, maar had uitgebreider mogen uitleggen hoe de behandeling eruit zou zien en ook over het verdere proces (napijn, medicatie, verwijzing endodontoloog, moet ik daarmee contact opnemen, wachttijden, etc.). Moest zelf nog een hoop vragen stellen en je kan ter plekke niet alles meteen bedenken. Dus achteraf nog moeten bellen. Kleine taalbarrière ook.

Je wordt er goed behandeld.

Je wordt er gemoedelijk en goed behandeld

Goede behandeling

Goede behandeling

dikke prima

Altijd goed en vriendelijk geholpen, mooi op tijd dus ja dikke prima

Heel vriendelijk en goed geholpen

Ik had een heel fijne gevoel ze waren heel vriendelijk ven ik ben heel goed geholpen

Heel vriendelijke en deskundige behandeling

Heel goed

Top!

Altijd goed en vriendelijk behandeld

Fijn dat ik meteen mocht komen

Fijn en prettig

Professionele aanpak

Heel deskundig en praktische benadering.

Goed

Altijd professioneel

Altijd goed en snel geholpen

Mijn tand was afgebroken en er was een vulling of stukje van mijn kies af. Binnen 20 min stond ik weer buiten en was alles netjes gemaakt.

Ik ben hier over mijn angst heen gekomen

Dat ik ondanks mijn schrik voor de tandarts op mijn gemak wordt gesteld en alles wordt stapje voor stapje uitgelegd