Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk Giekerkstraat? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900-1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:00 - 12:30 | 13:00 - 20:00
dinsdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:30 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Giekerkstraat 69
Tilburg 5043 MX
Route

Patiëntervaringen

2255 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Zeer professioneel

Ik ben goed geholpen een zeer goed behandeld. En ben weer goed geïnformeerd hoe mijn gebit er voor staat. Dus toppie.

Pijn; start Wortelkanaalbehandeling perfect gedaan

Tandartsen; ben daar zo bang voor. Weken lang blijven lopen met pijn. Toch eindelijk contact opgenomen en snel geholpen. Super aardig; behulpzaam; extra verdoving en de pijn was meteen weg. Binnekort terug om het af te maken. De angst voor de tandarts is weer weg ook!

10

Top

Vriendelijk, professioneel en geruststellend.

Vanaf het eerste moment voelde ik me op mijn gemak. Bishara is professioneel, vriendelijk en neemt de tijd om vragen te beantwoorden. De behandeling verliep soepel en ze zorgt voor een ontspannen sfeer. Het is fijn om een tandarts te hebben die niet alleen vakbekwaam is, maar ook oprechte aandacht heeft voor haar patiënten. Ik kan haar van harte aanbevelen.

Altijd correct, met afspraken en vriendelijk

Prima tandartsenpraktijk

+

+

oké

Deze keer wel op tijd, goed geholpen, vriendelijke mensen.

Top

Tand afgebroken . Kom dezelfde dag nog geholpen worden.

prima

Zeer rustig en proffesioneel een wortelkanaal behandeling gehad.

Prima

Mijn tandarts is met zwangerschapsverlof. Prima vervangster. Fijne snelle controle, aardige tandarts en assistente

Uitskekend

Perfect

GOED GEHOLPEN

VRIENDELIJKE TANDARTS EN GAF GOEDE UITLEG WAT HIJ GING DOEN, MAAR WEET NIET MEER WAT ZIJN NAAM IS

Heel professioneel

Ze nemen de tijd om zijn werkt goed te doen en zijn erg lief

Vriendelijk en kundig personeel, informatieverstrekking mag beter.

Tandartsassistente was heel aardig en heeft veel goed uitgelegd. Tandarts was ook erg vriendelijk, maar had uitgebreider mogen uitleggen hoe de behandeling eruit zou zien en ook over het verdere proces (napijn, medicatie, verwijzing endodontoloog, moet ik daarmee contact opnemen, wachttijden, etc.). Moest zelf nog een hoop vragen stellen en je kan ter plekke niet alles meteen bedenken. Dus achteraf nog moeten bellen. Kleine taalbarrière ook.

Je wordt er goed behandeld.

Je wordt er gemoedelijk en goed behandeld

Goede behandeling

Goede behandeling

dikke prima

Altijd goed en vriendelijk geholpen, mooi op tijd dus ja dikke prima

Heel vriendelijk en goed geholpen

Ik had een heel fijne gevoel ze waren heel vriendelijk ven ik ben heel goed geholpen

Heel vriendelijke en deskundige behandeling

Heel goed

Top!

Altijd goed en vriendelijk behandeld

Fijn dat ik meteen mocht komen

Fijn en prettig

Professionele aanpak

Heel deskundig en praktische benadering.

Goed

Altijd professioneel

Altijd goed en snel geholpen

Mijn tand was afgebroken en er was een vulling of stukje van mijn kies af. Binnen 20 min stond ik weer buiten en was alles netjes gemaakt.

Ik ben hier over mijn angst heen gekomen

Dat ik ondanks mijn schrik voor de tandarts op mijn gemak wordt gesteld en alles wordt stapje voor stapje uitgelegd